Активізація проведення торговельних місій в країнах, які є стратегічними торговельними партнерами для України

57%
Інформацію оновлено
09.08.2021
Відповідальний виконавець: 
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Міністерство закордонних справ України
Державна установа "Офіс з просування експорту України"
Торгово-промислова палата України (за згодою)
  • Виконано
  • Виконується
  • Не виконано
  • Заплановано до виконання
IV квартал
2018
Визначення переліку країн, які є стратегічними торговельними партнерами для України
Виконано

У Експортній стратегії України окреслені географічні пріоритети для експорту до 2021 року (так звані “ринки у фокусі”), де є найбільше можливостей саме для українського виробника та які зможуть замінити традиційні експортні ринки, доступ на які ускладнено через політичну ситуацію. Зокрема, визначено, окрім країн ЄС, топ-20 ринків: Туреччина, Китай, Єгипет, Саудівська Аравія, Канада, Об’єднані Арабські Емірати, США, Ізраїль, Білорусь, Грузія, Молдова, Японія, Індонезія, Таїланд, Бангладеш, Ліван, Філіппіни, Нігерія та Швейцарія.

Мінекономрозвитку спільно з ДУ "Офісом з просування експорту України" протягом 2018 року організовано:

  • бізнес-візит до ОАЕ,
  • торгові місії до Нігерії та Гани, Держави Ізраїль, Туреччини.

Проведено зустрічі у форматі B2B для канадської компанії з 16 українськими експортерами, бізнес-сніданок з урядом Альберти, Канада. За підсумками проведених заходів понад 120 компаній з 4 секторів провели понад 1150 зустрічей у форматі B2B, встановили для себе понад 500 контактів з іноземними імпортерами на 7 зовнішніх ринках.

У 2019 р. державної установою “Офіс з просування експорту України” проведено торговельні місії до ОАЕ, Франції, Індії, Ізраїлю, Норвегії, Канади, Грузії, Данії та Швеції, Британії, Німеччини. В рамках торговельних місій проведено B2B зустрічі із залученням українських компаній-учасниць.

Окрім цього, Мінекономіки спільно з державної установою “Офіс з просування експорту України” та ТПП України розпочало підготовку до проведення торговельної місії до ПАР, проведення якої заплановане на 2020 рік.

У вересні та жовтні 2020 року державною установою “Офіс з просування експорту України” проведено тогівельні місії для виробниів продуктів харчування до у форматі онлайн до Нідерландів (участь прийняло 6 компаній та представник мережі супермаркетів Jumbo.

(Звіт за 2018 – 2019 роки).

IV квартал
2018
Розроблення системи інформаційно-аналітичної підтримки прийняття рішень, заснованої на інформаційних технологіях для всіх торгових місій, що будуть частиною експортного веб-порталу, та оновлення інформації про заплановані торговельні місії
Виконується

23.12.2020 ДУ «Офіс з просування експорту України» на платформі Дія.Бізнес за під- тримки Мінекономіки запустив Єдиний експортний веб–портал – онлайн–платформу для експортерів та компаній, зацікавлених в експорті. Наразі веб–портал працює у тестовому режимі.

Можливості веб–порталу: поради з дослідження зарубіжних ринків, аналітика потенційних ринків збуту, можливості щодо сприяння пошуку покупців за кордоном, що передбачає підтримку участі у міжнародних ділових заходах: торговельних місіях, виставках та ярмарках, надання інституційної та фінансової підтримки підприємцям для розвитку експортного потенціалу.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.09.2020 No 1071–р цілісний майновий комплекс державної установи «Офіс з просування експорту України» передано із сфери Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України до сфери управління Господарсько–фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України.

IV квартал
2018
Здійснення оглядів стратегічних ринків для залучення українських компаній до торгових місій, виставок
Виконано

На офіційному сайті ДУ “Офіс з просування експорту України” розміщено огляд (торгові профілі) наступних країн у фокусі: Китай, Велика Британія, Німеччина (харчові продукти), Франція (легка промисловість), ОАЕ, Австрія, Нігерія, Гана, Ізраїль (сектор IT, меблів, харчові продукти). У вересні 2018 року проведено одноденний інтенсивний практикум “Нові можливості на ринку Китайської народної республіки для українських експортерів” з метою забезпечення їх ефективної участі на Міжнародній імпортно-експортній виставці в Шанхаї (CIIE 2018), представлення поглибленої аналітики ринку Китаю у секторах “Харчова промисловість”, “Інформаційно–комунікаційні технології”, “Креативні сервіси” та “Туризм”, а також визначення можливостей для українських експортерів з фокусом на товари та послуги, що мають найбільший споживчий потенціал.

На офіційному сайті Мінагрополітики розміщується інформація стосовно міжнародних виставок, умов участі та вимог до учасників з метою інформування агровиробників та експортерів сільськогосподарської продукції.

Експерти ДУ “Офіс з просування експорту України ” при Мінекономрозвитку у 2019 році підготували та розмістили на своєму сайті торгові профілі наступних країн у фокусі: 

1) Індія. Огляд ринку.

2) Індія. Огляд ринку “зелених” технологій.

3) Індія. Огляд ринку аерокосмічних технологій.

4) Німеччина. Огляд ринку.

5) Ізраїль. Огляд ринку.

6) Ізраїль. Огляд ринку легкої промисловості

7) ОАЕ. Огляд ринку

8) ОАЕ. Огляд ринку харчової промисловості

9) ОАЕ. Огляд ринку кондитерських виробі  

Спільно з проектом “Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків” за підтримки ЄБРР:

9) Ізраїль. Огляд агросектору 

10) Грузія. Огляд ринку харчової промисловості

11) Німеччина. Огляд ринку легкої промисловості

12) Індія. Огляд ринку “зелених” технологій

13) Індія. Огляд ринку аерокосмічних технологій

14) Швеція. Огляд ринку харчової промисловості

15) Данія. Огляд ринку харчової промисловості

16) Фінляндія. Огляд ринку харчової промисловості

За підтримки Мінагрополітики 18-27 січня 2019 року, після п’ятирічної перерви, Україна була представлена національним павільйоном на продовольчій виставці-ярмарку “Міжнародний зелений тиждень” (м. Берлін, Німеччина). У національній експозиції взяли участь 56 українських компаній, зокремавиробники органічної та вегетаріанської продукції, овочів і фруктів, соусів та спецій,алкогольних та безалкогольних напоїв, молочних продуктів і сирів, олії, борошна, круп, м’ясних, ковбасних, макаронних та кондитерських виробів, меду, джемів тощо.

З 12 по 16 лютого 2019 року делегація Мінагрополітики та агровиробники взяли участь у міжнародній виставці органічної продукції “Biofach 2019” (м. Нюрнберг, Німеччина). Українські компанії презентували продукцію основних напрямів АПК – рослинництва, тваринництва, бджільництва, виробництва добрив та ЗЗР, продукцію харчування тощо. Також були представлені послуги в органічному секторі (cертифікація).

З 17 по 22 лютого 2019 року агровиробники за участю делегації Мінагрополітики взяли участь у міжнародній виставці “Gulfood 2019” (м. Дубаї, ОАЕ), яка є однією із найбільших виставок продуктів харчування та напоїв у світі. Україна була представлена чотирма колективними стендами, на виставці українські компанії представлялипродукцію рослинництва, тваринництва, бджільництва, овочі та фрукти, соки, джеми, різні види консервації, продукцію дитячого харчування та ін.

За інформаційної підтримки Мінагрополітики в березні 2019 року вперше відкрився колективний український павільйон в рамках міжнародної виставки продуктів харчування та напоїв “FOODEX Japan 2019” (м. Токіо, Японія). В павільйоні було представлено продукцію 13 українських компаній.

(Звіт за 2018 – 2019 роки).
Експерти ДУ «Офіс з просування експорту» підготували та розмістили на своєму сайті (https:// epo.org.ua/) наступні огляди:
Машинобудування – огляд вимог для кабелів; огляд аграрного ринку; огляд вимог до продукції на ринку ЄС для компаній; огляд зовнішнього ринку з використанням міжнародних баз даних для компаній; огляд вимог до продукції на ринку ЄС; огляд ринку трубопровідної арматури ок- ремих європейських країн;
Меблева промисловість – тренди світового ринку меблів.

IV квартал
2018
Створення інструментів для забезпечення ефективного просування українських товарів (робіт, послуг) на зовнішні ринки шляхом проведення на постійній основі торговельних місій в країнах, які є стратегічними торговельними партнерами для України
Виконано

Мінекономрозвитку спільно з Офісом з просування експорту у 2018 році організовано:

  • Бізнес-візит на виставку Gulfood до ОАЕ (лютий, взяли участь більше 20 українських компаній);
  • Перша торгова місія до Нігерії та Гани (квітень, 13 компаній, більше ніж 100 зустрічей у форматі B2B). Мета – вивчення системи експортно-імпортних відносин, торгівельних бар’єрів і законодавчих особливостей країн, а також ознайомлення з веденням господарської і торгової діяльності на місцевому рівні;
  • Торгова місія до Австрії (липень, 20 компаній, більше 70 зустрічей у форматі B2B). Мета – відкриття нових можливостей для представників українських підприємств-виробників продуктів харчування та напоїв;
  • Торгові місії до Ізраїлю (липень – IT та меблевий сектори, листопад – харчова промисловість; в обох місіях участь взяли 26 компаній та проведено 250 зустрічей у форматі B2B). Мета – відкриття нових можливостей для українських компаній у зазначених галузях;
  • Торгова місія до Туреччини (вересень, 20 українських компаній, 107 зустрічей у форматі B2B). Мета – відкриття нових можливостей для компаній з секторів відновлювальної енергетики, технологій та машинобудування, а також вивчення та сприяння розвитку експортно-імпортних відносин між країнами;
  • Бізнес-візит до Сполученого Королівства (жовтень, 12 компаній з меблевого та харчового секторів, більше 50 зустрічей у рамках бізнес-візиту). Мета – детальне ознайомлення зі специфікою локального ринку Великої Британії та пошук можливостей розвитку для українських виробників;
  • Торгова місія до Німеччини (жовтень, 10 компаній з сектору продуктів харчування і напоїв, 35 зустрічей у форматі B2B). Мета – ознайомлення українських виробників із ринком та налагодження контактів з локальними бізнес-представниками з метою подальшого співробітництва.

Проведено зустрічі у форматі B2B для канадської компанії з 16 українськими експортерами, а також бізнес-сніданок з Урядом Альберти, Канада. За підсумками проведених заходів, понад 170 компаній провели більше ніж 1600 зустрічей у форматі B2B, встановили для себе понад 1100 контактів з іноземними імпортерами на 10 зовнішніх ринках.

IV квартал
2019
Створення інструментів для забезпечення ефективного просування українських товарів (робіт, послуг) на зовнішні ринки шляхом проведення на постійній основі торговельних місій в країнах, які є стратегічними торговельними партнерами для України
Виконано

27-28 березня 2019 року у м. Дубай, Об’єднані Арабські Емірати відбулась Торговельна місія та форум “Sweet & Fruit Trade: Ukraine – Middle East”, яку організовувала Продовольча та сільськогосподарська організація (ФАО) ООН за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку, ініціативи EU4Business та організаційної підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України” і Торгово-Промислової Палати м. Дубай.

12-14 лютого 2019 року у м. Париж, Франція відбулась Торговельна місія виробників одягу в рамках проекту ЄБРР «Консолідація експортного потенціалу та сприяння доступу на зовнішній ринок малого та середнього бізнесу України»

2-5 квітня 2019 року у м. Торонто, Канада, відбулась Торговельна місія для представників сектору інформаційно-комунікаційних технологій за фінансової підтримки Канадсько-українським проектом з підтримки торгівлі та інвестицій CUTIS та організаційної підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України”.

22-26 квітня 2019 року у мм. Нью Делі та Бангалор, Індія відбулась Торговельна місія для представників секторів "зелених" технологій, інновацій та аерокосмічної галузі за фінансової підтримки проекту “Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків” за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС “EU4Business” та організаційної підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України”.

2-4 липня 2019 року у м.Торонто, Канада, відбулася Конференція з питань реформ в Україні та організований в рамках неї - Український Дім Торонто (Ukraine House Toronto), де було представлено стенд інновацій за участі восьми українських компаній-представників галузі інформаційно-комунікативних технологій за підтримки Канадсько-українського проекту підтримки торгівлі та інвестицій (CUTIS).

6-9 липня 2019 року в м.Тель-Авів, Ізраїль, відбулась Торговельна місія для представників харчової промисловості за фінансової підтримки проекту “Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків” за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС “EU4Business” та організаційної підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України”.

10-11 липня 2019 року в м.Дюсельдорф, Німеччина, відбулась Торговельна місія для представників сектору легкої промисловості за фінансової підтримки проекту “Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків” за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС “EU4Business” та організаційної підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України”.

14-16 липня 2019 року в м.Манчестер, Велика Британія, відбулась Торговельна місія для представників меблевої індустрії за фінансової підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

16-18 вересня 2019 в м.Тбілісі, Грузія відбулась Торговельна місія для представників харчової промисловості за фінансування ДУ «Офіс з просування експорту» та фінансової підтримки проекту “Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків” за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи ЄС “EU4Business” та підтримки Державної установи “Офіс з просування експорту України”.

12 -14.11.2019 Канада (м. Торонто), відбулася Торговельна місія українських IT-компаній до, а також канадсько-український бізнес-форум, організовані ДУ “Офіс з просування експорту України” за підтримки проекту CUTIS (Canada-Ukraine Trade and Investment Support Project), CUCC (Canadian-Ukrainian Chamber of Commerce). В рамках місії було проведено близько 110 зустрічей, а також відвідано 6 компаній IT сектору, в тому числі Google та IBM.

До кінця 2019 року заплановано проведення торговельної місії до Данії та Швеції (18-19 листопада) для українських компаній – виробників сектору харчової промисловості, організатором якої є ЄБРР за партнерства України.

Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції О. Трофімцева брала участь у торгових місіях до Гани, Нігерії, Індії, Ізраїлю, Кенії та Танзанії. Під час торгових місій обговорювалось питання щодо перспектив взаємної торгівлі, проводились двосторонні зустрічі для налагодження та розширення торговельних відносин та обговорювались перспективи для розширення доступу українських експортерів до ринків країн-партнерів.

IV квартал
2020
Створення інструментів для забезпечення ефективного просування українських товарів (робіт, послуг) на зовнішні ринки шляхом проведення на постійній основі торговельних місій в країнах, які є стратегічними торговельними партнерами для України
Виконується

18–27.01.2020 м. Берлін, Німеччина – відбулася участь представників Мінекономі- ки у найбільшій і найпрестижнішій у світі Міжнародній сільськогосподарській виставці «Зелений тиждень». Також виставка виступає платформою для Глобального форуму з продовольства та сільського господарства (GFFA), на якому зустрічаються понад 80 міжнародних міністерств та ви- робників продуктів харчування. Програмою форуму було передбачено участь офіційної делегації Мінекономіки у засіданні українсько–німецького аграрного комітету, низці двосторонніх зустрічей з керівниками аграрних міністерств інших країн, експертних панельних дискусіях, відвідання наці- ональних стендів виставки та офіційні візити до посольств різних країн, в тому числі у Посольстві України у ФРН.

10–12.02.2020 – Торговельна місія, мета якої представлення експортного потенціалу України, по- шуку потенційних партнерів у Туреччині, а також обміну досвідом з локальними підприємствами.

11–13.02.2020 – м. Єрусалим/м. Тель–Авів, Ізраїль: Українські дні інновацій в рамках OurCrowd Global Investor Summit 2020 – найбільшого в світі саміту для венчурних інвесторів та експертів ІТ. Низка ділових заходів, присвячених участі українських компаній у саміті. Саміт зібрав представни- ків урядів та IT–екосистем багатьох країн, що дало змогу налагодити бізнес–контакти в сфері ІТ між Україною та світовим ринком технологій.

12–15.02.2020 – м. Нюрнберг, Німеччина, відбулась найбільша Міжнародна виставка органічних продуктів «BioFach–2020». На виставці був представлений Український національний павільйон «Organic Ukraine Business Hub», учасниками якого стали 37 українських компаній, які представили свою органічну продукцію для торгових відвідувачів. Площа українського національного павіль- йону становила 137 м2. Новинками українського павільйону були кукурудзяні палички та снеки, які відповідають світовим трендам споживання.

16–20.02.2020 – м. Дубай, Об’єднані Арабські Емірати: відбулася найбільша в світі виставка сіль- ськогосподарських та харчових продуктів, інгредієнтів, напоїв та обладнання «Gulfood–2020». За сприяння Посольства України в ОАЕ, Київською торгово–промисловою палатою було організова- но роботу національного стенду України. До складу української делегації увійшли представники Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, держаної установи «Офіс з просування експорту України», Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Вперше на стенді було організовано офіційні переговори з пред- ставниками Єврокомісії, Міністерств інших країн, міжнародними органами сертифікації.

02–03.03.2020 – м. Горсенс та м. Копенгаген, Данія – Торговельна місія, мета якої представлення експортного потенціалу України, пошуку потенційних партнерів у Данії, а також обміну досвідом з локальними підприємствами.

04–08.05.2020 – Textile Connect 2020 – Virtual Matchmarking – Онлайн платформа, яка об’єднує ком- панії/дизайнерів, які шукають партнерів серед виробників, постачальників в текстильній та взут- тєвій промисловості. У заході взяли участь понад 500 учасників зі всього світу, в т.ч. 7 українських компаній, які мали можливість провести заплановані віртуальні b2b зустрічі з потенційними між- народними партнерами. Крім того, під час зустрічей була чудова можливість обмінятись профе- сійним досвідом та налагодити ділові контакти. Установа є співорганізатором заходу в рамках Enterprise Europe Network.

11.05.2020 – Applied Artificial Intelligence Conference 2020 – Міжнародна онлайн–конференція зі штучного інтелекту для постачальників рішень, користувачів або потенційних користувачів. У за- ході взяли участь понад 2000 учасників зі всього світу, в т.ч. 30 учасників від українських компаній. Установа є співорганізатором заходу в рамках Enterprise Europe Network.

17–18.06.2020 – B2WORTH 2020 – Virtual company mission in the fashion and design – Онлайн плат- форма, яка об’єднує представників галузі легкої промисловості, а також меблевої та інтер’єрної індустрії, які шукають партнерів серед виробників та постачальників.

У заході взяли участь майже 300 учасників зі всього світу, в т.ч. 23 українські компанії, які мали мож- ливість провести заплановані віртуальні b2b зустрічі з потенційними міжнародними партнерами. Крім того, під час зустрічей була чудова можливість обмінятись професійним досвідом та нала- годити ділові контакти. Установа є співорганізатором заходу в рамках Enterprise Europe Network. У заході взяли участь більше 300 учасників зі всього світу, в т.ч. 49 українських компаній, які мали можливість провести віртуальні b2b зустрічі з потенційними міжнародними партнерами. Крім того, учасники отримали змогу дізнатись про тренди галузі та вимоги до продукту, обмінятись досвідом щодо ведення бізнесу в умовах глобальних викликів. Установа співорганізатор колек- тивного стенду українських виробників.

У вересні та жовтні 2020 року державною установою «Офіс з просування експорту України» про- ведено тоговельні місії для виробниів продуктів харчування у форматі онлайн до Нідерландів (участь прийняло 6 компаній та представник мережі супермаркетів Jumbo).

Водночас, у зв’язку зі складною епідеміологічною ситуацією в країні, поширення гострої респіра- торної хвороби COVID–19, спричиненої коронавірусом SARS–CoV–2, та введеними карантинними обмеженнями, більшість міжнародних ключових виставково–ярмаркових заходів проходять в ре- жимі онлайн. Мінекономіки спільно з держаною установою «Офіс з просування експорту України» вживає заходів для широкого залучення підприємств до участі в онлайн–виставках і ярмарках, та, у разі необхідності, надає відповідне організаційно–методологічне сприяння.

IV квартал
2021
Створення інструментів для забезпечення ефективного просування українських товарів (робіт, послуг) на зовнішні ринки шляхом проведення на постійній основі торговельних місій в країнах, які є стратегічними торговельними партнерами для України
Виконується

Мінекономіки:

У зв’язку зі складною епідеміологічною ситуацією в країні, поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та введеними карантинними обмеженнями, більшість міжнародних заходів проходять в режимі онлайн. Мінекономіки спільно з держаною установою “Офіс з розвитку підприємництва та експорту”, яка є практичним інструментом у допомозі українським компаніям вийти на іноземні перспективні ринки, на постійній основі вживає заходів для широкого залучення підприємств до участі в онлайн заходах, виставках і ярмарках, а також надає відповідне організаційно-методологічне сприяння.

26 – 28 травня 2021 року пройшла Перша Онлайн Торгової Місії до 6 країн Азії: В’єтнам, Гонконг, Республіка Корея, Республіка Сінгапур, Королівство Таїланд та Японія, де українські

виробники мали можливість зустрітися з імпортерами з Азії онлайн. Загалом на Місії зареєструвалось 25 виробників, що представляли 20 категорій товарів. Серед українських компаній були як нові, так і постійні учасники торгових місій: “АВК”, “АгроПатріот”, “Агродар Україна Плюс”, Приватне підприємство “Торгова компанія“ ВІКОМ”, ТОВ “VFI Oils for Life Ukraine” (“ВІ ЕФ АЙ Ойлс фор лайф Україна”), “Gala foods” (“Галла фудс”), ТОВ “ГАЛФРОСТ”, ТОВ “ДайріКо”, ТОВ “Діоніс Мед”, “Диканька Млин”, “Житомирські Ласощі”, “Liqberry”, “Power Nuts”, “Руна”, Сільське господарство “Ніжин Агроінвест”, “Sunny Food”, ТОВ “СМАРТ ФУД СОЛЮШНС”, ТОВ “УГРЕЙН-ТРЕЙД”, ТОВ “ТЕРРА”, Херсонська плодоовочева фабрика “Хлібодар”, “Chocco Via”, “ЯРО”. Виробники взяли участь у 42 B2B зустрічах з азійськими імпортерами.

Українські виробники дізнались про інструменти виходи на ринки південно-східної азії та провели 37 двосторонніх зустрічей з потенційними партнерами з країн Азії (22 учасника).