Визначення поточного рівня управлінських навичок серед різних типів підприємств, насамперед у перспективних секторах, та розроблення програм підвищення їх кваліфікації
- Виконано
- Виконується
- Не виконано
- Заплановано до виконання
МОН:
Для того щоб зрозуміти чи активно український бізнес займається інноваційною діяльністю і який має запит на дослідження та розробки – МОН спільно з Мінекономіки та Мінцифрою було проведено відповідне опитування. Фінальний аналітичний звіт було оприлюднено на сайті МОН 28.08.2020. Також на сайті МОН можна окремо переглянути перелік затребуваних підприєм- ствами технологій за напрямами досліджень і розробок.
Загалом в опитуванні взяли участь 108 компаній. Найбільше з них було мікропідприємств – 36%, а найменше – 19% – середніх підприємств. Стосовно сфери діяльності, то найактивнішими ви- явилися представники інженерії, сфери послуг, сільського господарства та ІТ.
Запитання складалися з кількох блоків. На початку формувався профіль респондента – сектор, розмір, розташування, наявність іноземних інвестицій, а також для кожної компанії розрахову- вався індекс інноваційності.
Наступні блоки були спрямовані на те, щоб зрозуміти, на якому етапі та рівні розробки бізнес готовий вкладати в неї кошти, чого представникам бізнесу бракує для інвестування в національ- ний R&D сектор, які процедури державного регулювання є перешкодами на шляху зростання інноваційної активності компанії тощо.
Окремо досліджувалося питання співпраці компаній з українськими університетами та/або нау- ковими установами, сильні та слабкі сторони такої співпраці й періодичність.
Для прогнозування майбутніх трендів респондентам було запропоновано зазначити ті напря- ми, які необхідно вдосконалити для пришвидшення впровадження українських R&D в реальний сектор економіки, та зазначити, які технологічні зміни відбуватимуться у їхньому бізнес–секторі у короткостроковій та середньостроковій перспективах.
У майбутньому результати дослідження планується використати для:
-
надання широкого доступу бізнесу до українських досліджень та розробок, які можуть мати низку переваг перед закордонними аналогами;
-
переорієнтування українського R&D сектору на вирішення реальних потреб бізнесу;
-
усунення бар’єрів та запровадження підтримки розвитку українських компаній на основі ін- новацій;
-
налагодження системної комунікації в трикутнику: держава, бізнес, ЗВО/наукові установи для посилення конкурентоспроможності вітчизняних продукції та послуг.
Також варто зазначити, що на сайті МОН оприлюднено аналітичні довідки про перспективні напрями досліджень та розробок у світі та Україні.
Одеська ОДА:
Налагоджено співпрацю із партнерським фондом Creative Spark, метою якого є навчання молоді основам здійснення стартапів у Великій Британії через мережу власних спеціалістів. У квітні – червні проведено тренінги із передставниками Creative Spark.
0% |
Визначення поточного рівня управлінських навичок серед різних типів підприємств (малих, середніх та великих), насамперед у перспективних секторах |
IV квартал
2021
|
МОН: Загалом в опитуванні взяли участь 108 компаній. Найбільше з них було мікропідприємств – 36%, а найменше – 19% – середніх підприємств. Стосовно сфери діяльності, то найактивнішими ви- явилися представники інженерії, сфери послуг, сільського господарства та ІТ. Запитання складалися з кількох блоків. На початку формувався профіль респондента – сектор, розмір, розташування, наявність іноземних інвестицій, а також для кожної компанії розрахову- вався індекс інноваційності. Наступні блоки були спрямовані на те, щоб зрозуміти, на якому етапі та рівні розробки бізнес готовий вкладати в неї кошти, чого представникам бізнесу бракує для інвестування в національ- ний R&D сектор, які процедури державного регулювання є перешкодами на шляху зростання інноваційної активності компанії тощо. Окремо досліджувалося питання співпраці компаній з українськими університетами та/або нау- ковими установами, сильні та слабкі сторони такої співпраці й періодичність. Для прогнозування майбутніх трендів респондентам було запропоновано зазначити ті напря- ми, які необхідно вдосконалити для пришвидшення впровадження українських R&D в реальний сектор економіки, та зазначити, які технологічні зміни відбуватимуться у їхньому бізнес–секторі у короткостроковій та середньостроковій перспективах. У майбутньому результати дослідження планується використати для:
Також варто зазначити, що на сайті МОН оприлюднено аналітичні довідки про перспективні напрями досліджень та розробок у світі та Україні. Одеська ОДА: Налагоджено співпрацю із партнерським фондом Creative Spark, метою якого є навчання молоді основам здійснення стартапів у Великій Британії через мережу власних спеціалістів. У квітні – червні проведено тренінги із передставниками Creative Spark. |
У травні 2018 року ДУ "Офіс з просування експорту України" завершив перший етап національної програми “Експортна революція в Україні” для більш, ніж 750 випускників рівня START (для підприємців, які бажають розпочати експорт) та рівня PRO (для досвідчених експортерів). В рамках цієї програми було організовано навчальний візит до Естонії, в ході якого учасники відвідали Tallinn Marketing Week. З жовтня 2018 року розпочався другий етап. У підсумку, понад 1400 учасників завершили або приймали участь в програмі.
У серпні 2018 року було оголошено про старт першої секторальної програми “Креативний експорт в Україні” для підприємців та експортерів-представників креативних індустрій, які планують створити міцний національний та міжнародний бренд для власного дизайн-продукту та вийти на зовнішні ринки. Станом на кінець року, понад 300 підприємців проходять навчання.
У 2019 році ДУ “Офіс з просування експорту України ” продовжує реалізацію ІІ етапу дворічної дворівневої навчальної програми для підприємців та експортерів Export Revolution Ukraine. Рівень PRO (діючі експортери): проведено 12 освітніх семінарів у Києві, Львові, Івано-Франківську, Одесі, Харкові та Дніпрі; проведено 7 освітніх модулів онлайн та 14 сесій зворотного зв’язку (для 152 учасників курсу). Рівень START: проведено 2 вебінари (для 546 учасників).
Також ДУ “Офіс з просування експорту України ” продовжує реалізацію І етапу дворічної дворівневої навчальної програми Creative Export Ukraine. Рівень PRO (діючі експортери): проведено 9 освітніх семінарів у Києві, Львові, Івано-Франківську, Одесі, Харкові та Дніпрі; проведено 5 освітніх модулів онлайн та 10 сесій зворотного зв’язку (для 63 учасників курсу). Рівень START: проведено 2 вебінари та 9 живих освітніх семінарів (для 594 учасників).
В рамках антикризового плану заходів для підтримки експортерів ДУ «Офіс з про- сування експорту України» запущено 6 інформаційних платформ, які забезпечують доступ до інформації про зовнішні ринки, огляди країн та вимог, розвиток навичок та компетенцій, оголо- шення про пошук партнерів.
Також продовжено реалізацію двох освітніх програм: «Експортна революція в Україні», реалізо- вана завдяки підтримці Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та «Креа- тивний експорт», розроблена інститутом маркетингу Естонії у співпраці з ДУ «Офіс з просування експорту України» (через пандемію усі заходи було переведено в онлайн формат).
Після завершення програми «Креативний експорт» було організовано освітній бізнес–тур на Tallinn Design Festival для дизайнерів з різних країн, на яких українькі компанії, попри неможли- вість відвідати виставку фізично через карантин, надіслали свою продукцію та в онлайн–режимі комунікували з потенційними клієнтами.
У жовтні 2020 стартувала нова програма для експортних консультантів державного та приватного секторів «TRAIN THE TRAINERS», метою якої є покращення якості та доступності надання консульта- тивних послуг з експорту та створення (або мобілізації) наявної мережі національних консультантів. Зазначена програма розроблена Інститутом маркетингу Естонії у співпраці з ДУ «Офіс з просуван- ня експорту України» та фінансується державним департаментом США ( в рамках «Emergin Donors Challenge Program Round Seven»), а також Міністерством закордонних справ Естонії (Проєкт з роз- витку співробітництва та гуманітарної допомоги).
0% |
Розроблення та впровадження програми з підвищення управлінських навичок серед підприємств |
IV квартал
2021
|
У травні 2018 року ДУ "Офіс з просування експорту України" завершив перший етап національної програми “Експортна революція в Україні” для більш, ніж 750 випускників рівня START (для підприємців, які бажають розпочати експорт) та рівня PRO (для досвідчених експортерів). В рамках цієї програми було організовано навчальний візит до Естонії, в ході якого учасники відвідали Tallinn Marketing Week. З жовтня 2018 року розпочався другий етап. У підсумку, понад 1400 учасників завершили або приймали участь в програмі. У серпні 2018 року було оголошено про старт першої секторальної програми “Креативний експорт в Україні” для підприємців та експортерів-представників креативних індустрій, які планують створити міцний національний та міжнародний бренд для власного дизайн-продукту та вийти на зовнішні ринки. Станом на кінець року, понад 300 підприємців проходять навчання. У 2019 році ДУ “Офіс з просування експорту України ” продовжує реалізацію ІІ етапу дворічної дворівневої навчальної програми для підприємців та експортерів Export Revolution Ukraine. Рівень PRO (діючі експортери): проведено 12 освітніх семінарів у Києві, Львові, Івано-Франківську, Одесі, Харкові та Дніпрі; проведено 7 освітніх модулів онлайн та 14 сесій зворотного зв’язку (для 152 учасників курсу). Рівень START: проведено 2 вебінари (для 546 учасників). Також ДУ “Офіс з просування експорту України ” продовжує реалізацію І етапу дворічної дворівневої навчальної програми Creative Export Ukraine. Рівень PRO (діючі експортери): проведено 9 освітніх семінарів у Києві, Львові, Івано-Франківську, Одесі, Харкові та Дніпрі; проведено 5 освітніх модулів онлайн та 10 сесій зворотного зв’язку (для 63 учасників курсу). Рівень START: проведено 2 вебінари та 9 живих освітніх семінарів (для 594 учасників). В рамках антикризового плану заходів для підтримки експортерів ДУ «Офіс з про- сування експорту України» запущено 6 інформаційних платформ, які забезпечують доступ до інформації про зовнішні ринки, огляди країн та вимог, розвиток навичок та компетенцій, оголо- шення про пошук партнерів. Також продовжено реалізацію двох освітніх програм: «Експортна революція в Україні», реалізо- вана завдяки підтримці Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та «Креа- тивний експорт», розроблена інститутом маркетингу Естонії у співпраці з ДУ «Офіс з просування експорту України» (через пандемію усі заходи було переведено в онлайн формат). Після завершення програми «Креативний експорт» було організовано освітній бізнес–тур на Tallinn Design Festival для дизайнерів з різних країн, на яких українькі компанії, попри неможли- вість відвідати виставку фізично через карантин, надіслали свою продукцію та в онлайн–режимі комунікували з потенційними клієнтами. У жовтні 2020 стартувала нова програма для експортних консультантів державного та приватного секторів «TRAIN THE TRAINERS», метою якої є покращення якості та доступності надання консульта- тивних послуг з експорту та створення (або мобілізації) наявної мережі національних консультантів. Зазначена програма розроблена Інститутом маркетингу Естонії у співпраці з ДУ «Офіс з просуван- ня експорту України» та фінансується державним департаментом США ( в рамках «Emergin Donors Challenge Program Round Seven»), а також Міністерством закордонних справ Естонії (Проєкт з роз- витку співробітництва та гуманітарної допомоги). |