Прогрес виконання Плану завдань і заходів з реалізації Експортної стратегії України

(«дорожньої карти» стратегічного розвитку торгівлі)
на 2017-2021 роки

  • Виконано
  • Виконується
  • Не виконано
  • Заплановано до виконання

Завдання 5. Покращення координації та взаємодії мережі інституцій, що надають експортерам послуги з підтримки бізнесу та торгівлі

IV квартал
2018
Інформування підприємств-експортерів про зовнішні ринки, умови та процедури доступу до них товарів (робіт, послуг) з використанням єдиного експортного веб-порталу та мережі інституцій з підтримки торгівлі
Виконано

На офіційному сайті ДУ “Офіс з просування експорту України” оприлюднено торгові профілі ОАЕ, Туреччини, Австрії, Німеччини (харчові продукти), та Ізраїлю (сектор IT та меблів), а також інформацію щодо тарифного та нетарифного регулювання наступних країн: Німеччина, Румунія, Мексика, Литва, Канада, Італія, Норвегія, Туніс, Алжир, Словенія. Додатково для сектору легкої промисловості проведено дослідження із визначення перспективних ринків серед країн ЄС та надано огляд вимог до продукції цього сектору на ринку ЄС.

В рамках проекту “Підтримка впровадження Угоди про асоціацію між Україною та ЄС” було розроблено Хелпдеск для експортерів – спеціалізований інформаційний онлайн-ресурс для малих та середніх підприємств, який надаватиме інформацію про те, як експортувати до ЄС: тарифні та нетарифні заходи, правила походження товарів, нормативні вимоги та інше. Ресурс зосереджуватиме увагу на загальних вимогах та 10 головних підсекторах згідно з Експортною стратегією України. Хелпдеск запущено на офіційному сайті ДУ “Офіс з просування експорту України”.

Радою експортерів та інвесторів при МЗС на офіційному веб-порталі постійно актуалізується інформація щодо оглядів іноземних ринків та можливості розширення експорту українських товарів і послуг. Вдосконалено роботу з підготовки експертних відповідей відділами з економічних питань у складі ЗДУ на запити вітчизняних суб'єктів господарювання щодо надання відомостей про особливості зовнішньоекономічної діяльності в іноземних країнах.

Державною фіскальною службою на офіційному веб-порталі з метою інформування підприємств-експортерів про зовнішні ринки, умови та процедури доступу до них товарів розміщено інформацію про:

  • Порядок заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20.11.2017 року № 950, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2017 року;
  • Порядок надання та анулювання митницею статусу уповноваженого (схваленого) експортера, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2014 року № 1013;
  • документи, необхідні для оформлення та заповнення граф сертифікатів з перевезення (походження) форми EUR.1;
  • правила походження товарів відповідно до угод про вільну торгівлю українською та англійською мовами;
  • приклади заповнення заяв експортера разом з деклараціями постачальника (виробника) відповідно до Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1;
  • перелік підрозділів митниць ДФС та їх адреси розміщення, які здійснюють оформлення та видачу сертифікатів;
  • додатково поінформовано, що ставки ввізного мита Митного тарифу Європейського Союзу розміщено за адресою - угод про вільну торгівлю між Україною та країнами ЄС, ЄАВТ, СНД, Грузією, Македонією, Чорногорією та Канадою;
  •  інформація щодо законів України, відповідно до яких нараховується вивізне (експортне) мито на товари та інші предмети при їх вивезенні за межі митної території України та ставки вивізного (експортного) мита.

За ініціативою ДФС Підкомітетом Україна – ЄС з питань митного співробітництва 21.11.2018 прийнято Рішення № 1/2018 про заміну у торгівлі з ЄС правил походження на правила походження Конвенції, яке набрало чинності з 01.01.2019 (опубліковано в Офіційному віснику України від 7 грудня 2018 року № 94, ст. 3126).

З 01.01.2019 у торгівлі з ЄС набрали чинності правила походження Конвенції, які розміщено на сайті ДФС у рубриці “Регіональна конвенція про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження”.

Також у цій рубриці розміщена наступна інформація:

  • порівняльна таблиця між правилами походження Протоколу І до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та правилами походження Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження;
  • порівняльна таблиця до технологічних дій та обробок, що необхідні для надання матеріалам іншого походження статусу товарів, що походять з певної країни;
  • текст української версії декларації походження;
  • презентаційні матеріали.
IV квартал
2019
Інформування підприємств-експортерів про зовнішні ринки, умови та процедури доступу до них товарів (робіт, послуг) з використанням єдиного експортного веб-порталу та мережі інституцій з підтримки торгівлі
Виконано

У ІІ кварталі 2019 році Мінекономрозвитку та ДУ “Офіс з просування експорту України” підготовлено та розміщено на сайті торгові профілі наступних країн у фокусі: Ізраїль (агро,загальний огляд), Велика Британія (меблі), Грузія (харчова промисловість).

      9 квітня - презентація в рамках Освітньої події "Export Talks: Israel": 1) Огляд ринку Ізраїлю; 2) Огляд ринку меблів Ізраїлю; 3) Огляд ринку легкої промисловості Ізраїлю (114 учасників).

    28 травня - проведено презентацію огляду ринку меблів Великої Британії для Української асоціації меблевиків (15 учасників)

     4 червня - презентовано на Освітньому практикумі "Export Talks: Торгові можливості на ринку Грузії для виробників продуктів харчування" (76 учасників).

На головному сайті ДФС розміщено інформацію: «експортером отримано статус уповноваженого (затвердженого) експортера у порядку, встановленому наказом Мінфін від 07.10.2014 № «Про затвердження порядку надання та анулювання митницею статусу уповноваженого (схваленого) експортера» із змінами і доповненнями внесеними наказом Мінфін від 25.04.2019 №176, який передбачає подовження терміну розгляду документів на отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера до 90 календарних діб; скорочення документів, що подаються разом із заявою на отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера; визначення документів, що підтверджують преференційне походження товарів з України, а саме декларацій постачальника (виробника), форми яких застосовуються в європейській практиці; удосконалення форм «заява на отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера» та «інформаційний аркуш, що підтверджує статус уповноваженого (схваленого) експортера; визначення порядку проведення органами доходів і зборів документальних перевірок підприємств –експортері, які виробляють товари, що експортуються з України із складання декларації про преференційне походження тощо.

ДУ “Офіс з просування експорту України” запущено Хелпдеск для експортерів до ЄС - веб-сторінки про основні вимоги до продукції на ринку ЄС, який містить інформацію щодо правил здійснення експорту до ЄС, а саме тарифного та нетарифного регулювання, правил визначення  походження товарів, вимог по 10 груп товарів.

ДУ “Офіс з просування експорту України”  підготовлено огляд вимог до продукції на ринку ЄС для виробників ягід та презентовано для виробників в рамках форуму «S-Fruit Transformation Soft and Stone Fruits International Value Chain Forum». - 2 квітня 2019р

МЗС: На веб-порталі Ради експортерів та інвесторів при МЗС постійно актуалізується інформація про огляди іноземних ринків та можливості розширення експорту українських товарів та послуг. Вдосконалено роботу з підготовки експертних відповідей відділами з економічних питань у складі ЗДУ на запити вітчизняних суб'єктів господарювання щодо надання відомостей про особливості зовнішньоекнономічної діяльності в іноземних країнах. Щомісячно Установа поширює серед експортерів інформацію стосовно актуальних тендерів міжнародних державних закупівель, запитів від іноземних імпортерів та виставково-ярмаркових заходів за кордоном. Зокрема було надано 5 консультацій компаніям щодо участі у міжнародних тендерах.

IV квартал
2020
Інформування підприємств-експортерів про зовнішні ринки, умови та процедури доступу до них товарів (робіт, послуг) з використанням єдиного експортного веб-порталу та мережі інституцій з підтримки торгівлі
Виконується

Радою експортерів та інвесторів при МЗС на офіційному веб-порталі (https://rei.mfa.gov.ua/ua) постійно актуалізується інформація щодо оглядів іноземних ринків та можливості розширення експорту українських товарів і послуг. Вдосконалено роботу з підготовки експертних відповідей відділами з економічних питань у складі ЗДУ на запити вітчизняних суб'єктів господарювання щодо надання відомостей про особливості зовнішньоекономічної діяльності в іноземних країнах. Щомісячно Установа поширює серед експортерів інформацію стосовно актуальних тендерів міжнародних державних закупівель, запитів від іноземних імпортерів та виставково-ярмаркових заходів за кордоном. Зокрема було надано 5 консультацій компаніям щодо участі у міжнародних тендерах.

Експерти ДУ «Офіс з просування експорту» підготували та розмістили на своєму сайті (https://epo.org.ua/) наступні огляди:

Машинобудування – огляд вимог для кабелів; огляд аграрного ринку; огляд вимог до продукції на ринку ЄС для компаній; огляд зовнішнього ринку з використанням міжнародних баз даних для компаній; огляд вимог до продукції на ринку ЄС; огляд ринку трубопровідної арматури окремих європейських країн;

Меблева промисловість – тренди світового ринку меблів.

Також, протягом 2020 року ДУ «Офіс з просування експорту України» опубліковано 48 профілів країн. Водночас, у зв’язку зі складною епідеміологічною ситуацією в країні, поширення гострої респіраторної хвороби COVID–19 та введеними карантинними обмеженнями у 2020 році прак- тично усі послуги ДУ «Офіс з просування експорту України» довелось перевести в онлайн формат. Так, протягом року близько 500 компаній скористалися послугами експортного консалитнгу, по- над 150 з яких в рамках нового інструменту онлайн–консультування. Також опубліковано 8 гайдів та статей консультативно–інформативного характеру. З початком пандемії ДУ «Офіс з просування експорту України» запущено нову послугу – огляд трендів світового ринку.

Варто зазначити про антикризовий план заходів ДУ «Офіс з просування експорту», що включає на- ступні заходи: інформаційна підтримка та діджиталізація; 11 онлайн послуг; оцінка бізнес–ризиків від COVID–19; інформування компаній щодо можливостей в рамках угод про зону вільної торгівлі (ЄС, Канада, Ізраїль та інші); 6 інформаційних платформ, які забезпечують доступ до інформації про зовнішні ринки, огляди країн та вимог, розвиток навичок та компетенцій, оголошення про пошук партнерів.

23.12.2020 ДУ «Офіс з просування експорту України» на платформі Дія. Бізнес за підтримки Мінеко- номіки запустив Єдиний експортний веб–портал – онлайн–платформу для експортерів та компаній, зацікавлених в експорті. Єдиний експортний веб–портал розміщений у захищеному дата–центрі та відповідає світовим стандартам захисту від кіберзагроз. Інформація користувачів зберігається у за- шифрованому вигляді, щоб унеможливити їх перехоплення або викрадення. Наразі зазначений веб– портал працює у тестовому режимі.

Тепер це єдина платформа, що консолідує та об’єднує всю наявну інформацію для експортерів та компаній, зацікавлених в експорті. Подібні ресурси є ефективними інструментами, які використо- вують уряди та організації зі сприяння торгівлі у всьому світі з метою підвищення рівня національ- ного експорту та надання підтримки підприємствам для виходу на нові ринки.

Можливості веб–порталу: поради з дослідження зарубіжних ринків, аналітика потенційних ринків збуту, можливості щодо сприяння пошуку покупців за кордоном, що передбачає підтримку участі у міжнародних ділових заходах: торговельних місіях, виставках та ярмарках, надання інституцій- ної та фінансової підтримки підприємцям для розвитку експортного потенціалу.

У рамках Ради експортерів та інвесторів при МЗС на офіційному веб–порталі (https://rei.mfa.gov. ua/ua) постійно здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробни- ків стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами. Крім надання безпосереднього сприяння українським виробникам щодо просування їх продукції на зовнішні ринки, МЗС разом із закордонними дипломатичними установами, на постійній основі проводить відповідну інформаційно–роз’яснювальну роботу за кордоном задля популяризації інвестиційного потенціалу України.

IV квартал
2021
Інформування підприємств-експортерів про зовнішні ринки, умови та процедури доступу до них товарів (робіт, послуг) з використанням єдиного експортного веб-порталу та мережі інституцій з підтримки торгівлі
Заплановано до виконання